Simpele tomatensalade

Voor de foodblogswap van deze maand kreeg ik de blog ‘foodloveandhappiness’ van Danielle toegewezen. Je vindt er heel veel lekkere recepten met prachtige foto’s.
Momenteel ben ik aan het afstuderen en daarom koos ik voor een simpel recept. Daarmee schiet ik misschien wel een beetje voorbij aan het doel van de foodblogswap : iets uitdagends en nieuws uitproberen. Maar zoals Danielle het ook omschrijft, haar recept is een ode aan de eenvoud en eenvoud komt voor mij op dit moment als geroepen. Makkelijk, maar wel heel erg lekker, daar ging ik voor!


Tomatensalade1

Tomatensalade2


Benodigdheden:
Verschillende tomaatjes
Komkommer
¼ blok feta
Scheutje olijfolie
Rode ui
Sap van 1 limoen
Versgemalen peper

Een recept dat het moet hebben van zijn eenvoud vraagt om smaakvolle en uitgesproken ingrediënten. Kies daarom voor een goede olijfolie en echte feta want dat proef je!

Snijd de rode ui in ringen en voeg het sap van 1 limoen toe. Hussel even om en zet opzij.
De limoen krijgt hierdoor niet alleen een mooie roze kleur maar smaakt ook lekker fris en niet meer zo scherp!

In het recept van Danielle las ik dat het aan te raden is om met een vork over de buitenkant van de komkommer te raspen. Op die manier creëer je voegen in de schil en daardoor neemt de komkommer meer smaak op van de andere ingrediënten!
Snijd de komkommer vervolgens in blokjes of schijfjes, net wat je zelf lekker vindt, en de tomaatjes in partjes.

Doe de komkommer, tomaten, rode ui en het limoensap met elkaar in een kom.
Verkruimel de feta er over heen en maak af met een scheutje olijfolie en wat versgemalen peper.

Eventueel kun je nog olijven toevoegen, ook erg lekker!

Eetsmakelijk

Geef een reactie

